PROIECT EDUCAȚIONAL

MOTTO:

Niciodata nu este prea tarziu sa fim parinti buni si sa oferim un boboc de incredere si iubire care mai tarziu se va transforma intr-un trandafir plin de mireasma vie a recunostintei.

COORDONATORI:

  • prof.Popescu Alina
  • prof.Panait Carmen
  • prof.Brisan Georgiana

ARGUMENT

Familia si scoala sunt agenti educativi cu o influenta covarsitoare asupra formarii si dezvoltarii personalitatii copilului.Un factor la fel de important il constituie raporturile dintre cele doua instante educative ,atitudinile reciproce pe care le dezvolta ,pozitia pe care o adopta fiecare in relatia scoala-familie.Apare astfel necesitatea unei redefiniri a relatiei scoala –familie ,actualmente “periclitata” din cauze precum:deteriorarea climatului familial sub presiunea somajului,grijilor materiale,pierderea increderii in valori,persistenta in randul parintilor a unei vechi mentalitati ,anume de a se astepta ca scoala sa faca totul pentru educatia copilului cu C.E.S,fara ca acestia sa se implice atat cat ar trebui in educatia acestuia.
In acest context social-e conomic-cultural devine necesar ca familia si scoala sa isi coordoneze eforturile in activitatea complexa de educatie a copiilor cu C.E.S,sa le ofere posibilitatea elevilor de a-si dezvolta competente, deprinderi care sa le faciliteze integrarea scolara,sociala,profesionala.Parteneriatul scoala-familie este forma pe care raporturile dintre parinti si cadrele didactice trebuie sa o imbrace si care poate raspunde cel mai bine nevoilor de dezvoltare ale copiilor in functie de particularitatile de varsta si deficienta fiecaruia.
Educatia copilului este scopul comun al familiei si al scolii,care poate fi realizat eficient doar printr-o relatie de parteneriat :
Prin intelegerea rolurilor,divizarea competentelor,responsabilitatilor si a functiilor intre partile implicate
Prin investirea comuna a resurselor de timp
Prin impartasirea informatiilor
Prin solutionarea in comun a situatiilor problematice,etc.
Comunicarea dintre scoala si familie este unul dintre instrumentele cele mai importante de stabilire si mentinere a relatiei de parteneriat.Parintii au dreptul ,dar si obligatia de a colabora cu institutiile de invatamant in scopul realizarii obiectivelor educationale propuse.
PARTENERI:
Cadrele didactice din Scoala Gimnaziala Speciala Nr.1 Ploiesti
Parintii/asistentii maternali ai elevilor
GRUP TINTA
Parintii/asistentii maternali ai copiilor
BENEFICIARI DIRECTI-Parinti
BENEFICIARI SECUNDARI-Elevi
DURATA-Pe tot parcursul anului scolar 2014-2015
LOCUL DESFASURARII: Scoala Gimnaziala Speciala Nr.1 Ploiesti
ACTIVITATI PROPUSE:
“Educatia copilului cu dizabilitati intre a-l proteja si a-l responsibiliza/Activitati formative-informative-“Calitatea de bun parinte”
“Particularitati ale dezvoltarii fizice si psihocomportamentale ale copiilor cu C.E.S”
“Importanta organizarii spatiului ,timpului si activitatii zilnice la copilul cu C.E.S-“Dimensiunea ergonomica a spatiului in care copilul isi petrece timpul”
“Activitati practic-aplicative: Broderie-Confectionarea obiectelor de uz personal(sac trusa sanitara,fete de masa,batiste brodate,cizma lui Mos Nicolae,etc.)”