OFERTA EDUCAȚIONALĂ 2022-2023:
A. DESPRE NOI
ISTORIC:
– Școala a fost înfiinţată în 1968, sub numele de Şcoala Ajutătoare, până în 2007 s-a numit “Şcoala Specială Nr. 1”, din 2007 a devenit “Centrul Şcolar Special” datorită extinderii prin oferta educaţională pentru clasele de SAM şi pentru grupele de grădiniţă, din 2017 a devenit ”Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr.1”.
LOCALIZARE :
– Şcoala este situată în zona Bariera Unirii, pe Strada Făgăraş, Nr. 1 şi se ajunge foarte uşor cu autobuzele 22 şi 32.
VALORI:
– umanismul, altruismul , toleranţa, spiritul de echipă, empatia, originalitatea, dăruirea, colaborarea în cadrul echipei de lucru şi autoperfecţionarea;
– un element distinct îl reprezintă abordarea personalizată a copiilor cu CES în procesul instructiv-educativ şi terapeutic.
CREDINŢA: în activităţile terapeutice “totul este posibil” – în sensul speranţei că progrese pot apărea şi în cele mai dificile cazuri şi credinţa că fiecare copil este un microunivers care trebuie integrat în macrouniversul social.
NORME:
Norme formale – cadrul legislativ referitor la învăţământ, la învăţământul special şi la protecţia copilului pe de o parte şi Regulamentul de ordine interioară pe de altă parte;
Norme informale – legate în special de codul deontologic al cadrelor didactice şi de tipul relaţiilor sociale specifice colectivului de cadre didactice şi elevi din CȘEI Nr.1, Ploiești .
- respectul faţă de elevi şi aparţinători;
- -respectul faţă de colegi şi faţă de autoritate;
- -punctualitatea;
- -implicarea creativă în actul instructiv-educativ şi terapeutic;
- -calmul şi prezenţa de spirit;
- -profesionalismul în abordarea oricărei situaţii care apare în şcoală.
B. OFERTA EDUCAȚIONALĂ
CȘEI NR.1, MUNICIPIUL PLOIEŞTI OFERĂ ASISTENŢĂ EDUCAŢIONALĂ ŞI TERAPEUTIC-RECUPERATORIE PENTRU COPIII/ELEVII CU CERINŢE EDUCATIVE SPECIALE:
®Activităţi instructiv-educative cu copiii/elevii cu CES, diferenţiate pe grupe de nivel,
®Activități de terapie educațională complexă și integrată:
- Activităţi de organizare şi formare a autonomiei personale şi sociale,
- Terapie ocupaţională şi psihoterapie de expresie
- Activității de stimulare cognitivă
- Ludoterapie
®Terapii specifice de compensare:
- Kinetoterapie
- Psihodiagnoză
- Terapie logopedică
- Terapie si asistenta psihopedagogica copiilor si elevilor din comunitate
® Disciplinele opționale
- Aria curriculară Matematică și științe
- Cunoașterea prin simțuri a corpului uman( d. mi severa 0-X)
- Să învățăm , jucandu-ne!( cls 0- a X-a, d.mi.sever)
- Matematică distractivă( A doua sansa, NIVEL PRIMAR)
- Planeta mea albastră ( d.mi.mo preg-VIII și D.MI SEV. V-X)
- Aria curriculară Limbă și comunicare
- Alternative de comunicare(d.mi mo V-VIII si d. mi severa PREG -X)
- Lumea minunată a poveștilor ( d. mi severa 0-X)
- Aria curriculară Tehnologii/Preprofesionalizare
- Abilități tehno-plastice ( d. mi severa 0-IV)
- Aria curriculară Arte
- Desenăm pentru suflet (d.mi mo PREG – VIII-A si d. mi severa 0-X)
®Alte servicii:
- Consilierea famiilor/ reprezentatntilor legali ai copiilor/ elevilor inscrisi in unitatea noastra
- Consilierea cadrelor didactice din invatamantul de masa care au copii/ elevi cu CES, integrati individual.
- Copii/ elevii beneficieaza de burse de ajutor social, în cuantum de 200lei/ luna/, bursă de merit, în cuantum de 200 lei/lună, burse de studiu , în cuantum de 150 lei/ lună
- Condiţii optime de studiu, săli de clasă cu mobilier ergonomic, cabinete dotate corespunzător, reţele de calculatoare, internet, bibliotecă, asistenţă psihopedagogică şi medicală, posibilitatea de decontare a abonamentelor elevilor navetiști etc.;
- Participarea la concursuri şcolare şi extraşcolare, competiții artistice şi sportive
- Diseminarea activităților și rezutatelor prin intermediul revistei școlii Privind spre integrare și a site-ului scolii
- Securitate în incinta unităţii şi în spaţiile aferente;
- Programul Scoala părinților și Săptămâna porților deschise
FORME DE ÎNVĂŢĂMÂNT:
cursuri de zi
– Învăţământ preşcolar,
-Învăţământ primar (pregătitoare, I – IV),
-Învăţământ gimnazial (V – VIII),
-cl. IX-X fără profesionalizare.
-”A doua șansă”, nivel primar
şcolarizare la domiciliu
servicii de sprijin pt. elevii cu CES integraţi în şcoala de masă
BENEFICIARI DIRECŢI:
–elevii cu cerinţe educative speciale şcolarizaţi în şcoala specială.
-elevii cu cerinţe educative speciale şcolarizaţi în şcoala publică.
BENEFICIARI INDIRECŢI :
-familiile elevilor cu cerinţe educative speciale.
-unitatile de învățământ de masă care scolarizeaza elevi cu cerinţe educative speciale.
C. RESURSE
RESURSE UMANE:
Cadrele didactice sunt calificate iar calitatea muncii din instituţie se datorează şi faptului că există continuitate în desfăşurarea activităţilor, majoritatea fiind titulare.
SPECIALIZĂRI
Profesor psihopedagog
Kinetoterapeut
Profesor psihopedagogie speciala
Profesori-educatori
Educatoare/ Profesor învățământ preșcolar
Cadru didactic de sprijin/itinerant
Personal didactic auxiliar (secretar, administrator, contabil),
Personal nedidactic
Asistent medical (prestari servicii-zilnic 8-16)
Medic 1 (prestari servicii-o data/sapt)
BAZĂ MATERIALĂ:
- 12 săli de clasă,
- 2 cabinete logopedice,
- 1 cabinet psihodiagnoză,
- 1 cabinet kinetoterapie,
- 1cabinet medical,
- 1 bibliotecă,
- 1 sală de mese.
- staţie radioamplificare
D. ÎNSCRIEREA ÎN ÎNVĂȚĂMÂNTUL SPECIAL ȘI SPECIAL INTEGRAT
- CEOS obtinut de la COSP din cadrul CJRAE Prahova (Strada Ștefan Greceanu nr. 9A, Ploiești)
- Cerere de inscriere
- Adeverinta salariat parinți
- Adeverinta medicală-medic de familie
- Copii:
- Naștere copil
- Certif grad de handicap (daca e cazul)
- Copie CI/BI reprezentanți legali
- Acte medicale – medic specialist
Inscrierile se fac până la 15.11. ale anului școlar în curs